Diari d'un profe malalt

Doncs res o poca cosa vull dir de mí de moment. Sóc professor de clàssiques no sé en quin institut (gràcies al Departament d'Ensenyament això és una aventura contínua :D). La meva idea al fer això és simplement de relaxar-me explicant què he fet. Si algú mai vol deixar els seus comentaris, encantat de llegir-los. Una abraçada

18 de setembre 2006

2) Salvador

Bona nit a tothom


Divendres a ls 16 hores, després de sortir de treballar, vaig agafar les meves cosetes i em vaig dirigir als cinemes Warner de Barcelona. La meva primera idea era veure "El viento que mece la cebada", d'en Ken Loach. Per a desilusió meva, vaig decidir de veure una altra pel·lícula que em feia il·lusió.

Quan arribo al cinema, veig que per sort, la pel·lícula és en català. Què vol dir que és en català? Doncs que en Salvador parlarà amb el seu advocat en català i amb el jutge en castellà, per exemple. Aquest detall m'agrada. És una mostra de realisme per a la peli que li queda bé.

El guió del film està basat en un llibre d'en Francesc Escribano que, us haig de dir la veritat, no m'he llegit. Però, com a mínim el guió de la peli, està força bé. Té força, té punch… és coherent i sense artificis rars. És directe i és contundent.

Però el que fa que aquesta sigui una pel·lícula excel·lent (la millor peli espanyola que he vist en… des de Torrente III mínim :P) són les interpretacions dels protagonistes. TOTS fan un paper molt digne, sobretot gent com Tristan Ulloa, que ha de fer el paper d'advocat que parla en català. Ho fa molt bé, quasi no es nota que no és catalanoparlant. Però per papers bons de veritat, Leonardo Sbaraglia. Déu meu. Quina interpretació. Amb diferència, el millor de la peli. I repeteixo que tots fan uns papers més que dignes.

Sobre la història, no us explico res. Tothom la sap… i com acaba també.
Aneu al cine, veieu-la i emocioneu-vos. Els últims 15 minuts són dels més durs que he vist mai en el cine… però són increïblement bons.

LA MEVA RECOMENACIÓ ÉS QUE HI ANEU, PAGUEU EL QUE CALGUI, PERÒ ANEU. La pel·lícula val la pena.

Ouidius

5 Comments:

At 8:54 a. m., Blogger nimue said...

l'aniré a veure segur. A veure si m'agrada més que Alatriste!

 
At 10:15 a. m., Blogger Pep ... però posa-li Angu, també said...

M'interessa!!!

A veure quan hi vaig
Una abraçada
PEP

 
At 6:02 p. m., Blogger stel said...

cada dia tinc més ganes de veure-la :D
besets
^^

 
At 8:48 p. m., Anonymous Ivanet said...

Uf, no l'aneu a veure als cines i aconseguiu-la per internet. No els doneu diners als de Mediapro! Interessant el video en què exmembres del MIL critiquen el la pel·lícula:

http://www.vilaweb.tv/200609/mil/

 
At 9:24 p. m., Blogger nimue said...

avui l'hem vista... impressionant, impressionant, impressionant. No tinc paraules. M'ha emocionat molt.

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Home